• 088 700 7750
  • Onze vestigingen
  • Contact
  • Vraag offerte aan
Xs2more
  • Home
  • Re-integratie tweede spoor
  • Oneens met het UWV?
  • Werk naar werk
  • Twijfels over reintegratie?
  • Eigenrisicodrager Ziektewet
  • Externe vertrouwenspersoon
  • Contact
  • Start veilig bericht
  • Zoek
  • Menu Menu
  • Start veilig bericht

 

  • Xs2more.
    Startpunt voor een nieuw begin.

    Xs2more aanpak

Klachtenregeling

Natuurlijk willen wij dat u tevreden bent over de dienstverlening en de mensen van Xs2more. Wij zullen ons uiterste best doen om klachten te voorkomen, maar dat zal niet altijd lukken. Mocht u onverhoopt een klacht hebben, dan zal Xs2more er alles aan doen uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Daarnaast is uw klacht voor ons aanleiding om na te gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Wilt u zien hoe Xs2more de klachten intern behandeld?
Bekijk onderstaand de schematische weergave.

Als u vindt dat u niet naar behoren bent behandeld door een van de medewerkers van Xs2more of als u niet tevreden bent over de dienstverlening of als er iets anders naar uw idee niet goed is verlopen, dan kunt u uw ongenoegen kenbaar maken via onderstaande formulier. Natuurlijk mag u ook met ons bellen op nummer 088 – 700 7750.

Procesbeschrijving klachtenregeling

Aannemen klacht

Secretariaat directie medewerker

Bij melding van een klacht heeft iedere ontvangende medewerker de volgende taken:

  • klachtenformulier invullen (schriftelijke klachten 
aanhechten) of laten invullen door secretariaat
  • registreren van de datum binnenkomst van de 
klacht
  • indiener binnen twee weken informeren over 
ontvangst klacht
  • registreren van de datum verzending 
ontvangstbevestiging
  • registreren van de behandelaar van de klacht

klachtenformulier doorgeven aan de directie.
De klacht wordt binnen twee weken na ontvangst in behandeling genomen.

Beoordelen klacht

Directie

De klacht wordt als volgt beoordeeld door de directie:

  • toetsing klacht aan de definitie van klacht zoals omschreven in het document ‘klachtenprocedure uitgeschreven’;
  • indien nog niet gedaan, klacht opklachtenformulier noteren;
  • beoordelen of de klacht gegrond dan wel ongegrond is (bijvoorbeeld een deskundigenoordeel zou moeten betreffen)
  • bij niet in behandeling nemen klacht, indiener hiervan uiterlijk binnen vier weken na ontvangst klacht op de hoogte stellen;
  • analyseren klacht en bepalen of wel of geen corrigerende maatregelen nodig zijn
  • toepassen van hoor en wederhoor (klant en medewerker);
  • klachtenformulier archiveren voor zover dit geen privacygevoelige informatie bevat
  • zorg dragen voor schriftelijke of mondeling (re)actie naar klager, correspondentie opbergen in archief, voor zover dit geen privacygevoeligeinformatie bevat.

Indien de klacht niet naar tevredenheid van de klager is afgewerkt, wordt door de directie gewezen op mogelijkheid tot het indienen van de klacht bij een andere instantie.

Afhandelen klacht

Directie medewerker

De directie handelt de klacht binnen zes weken af en vergewist zich er van of de klacht naar tevredenheid is opgelost. Overige aandachtspunten:

  • behandelaar is een medewerker die zelf niet bij de klacht betrokken is
  • termijn van afhandeling kan gemotiveerd en met maximaal zes weken worden verlengd;
  • indiener wordt geïnformeerd over de afhandeling;
  • rekening houden met klacht bij eventueel contact met klant
  • indien mogelijk herhaling van dezelfde klacht bij
    andere klanten voorkomen (om correctieve en
    preventieve maatregelen te nemen);
  • registratie van behandelaar van de klacht
  • registratie van de uitkomst van de klacht
  • registratie van de datum van afhandeling van de
    klacht
  • alle gebruikte en ontstane documenten worden
    door de directie gearchiveerd voor analyse en
    eventueel follow-up.

Bij het afhandelen van de klachten kan de directie de feitelijke afhandeling uit handen geven aan een medewerker. De directie blijft daarbij procedureel verantwoordelijk.

Analyseren klachten

directie

De directie zal de afgehandelde klachten tenminste eenmaal per jaar analyseren:

  • aantal
  • soort
  • oorzaak
  • afhandelingstermijn
  • et cetera

Zo nodig kan de directie aanbevelingen geven van structurele aard om bepaalde klachtencategorieën te verminderen. Er wordt gerapporteerd ten behoeve van de directiebeoordeling en aan de medewerkers. Indien nodig adviseert de directie over het bijstellen van beleid (procedures, protocollen et cetera).

Wat als partijen er onderling niet uit komen

Indiener kan een klacht indienen bij het college voor Klachten en Arbitrage van Blik op Werk.

BEHANDELEN VAN KLACHTEN

Klachten kunnen zowel interne (personeelsleden, freelancemedewerkers) als externe (aangesloten werkgevers, aangesloten werknemers, andere contractpartijen) klachten inhouden. Om een mogelijkheid te bieden om klachten in behandeling te nemen, hoort de organisatie goed toegankelijk te zijn voor het indienen van klachten.

Klachten vallen qua uitvoering en afhandeling onder het verantwoordelijkheidsgebied van de directie. Het is de verantwoordelijkheid van de ontvanger van een klacht om deze als zodanig te herkennen en door te geven aan de leidinggevende of diens vertegenwoordiger op het secretariaat. Iedere medewerker of vertegenwoordiger van Xs2more kan de ontvanger van de klacht zijn.

Ingediende klachten worden gerubriceerd en er wordt periodiek een analyse gemaakt om oorzaken op te sporen en deze vervolgens weg te nemen door het nemen van corrigerende en/of preventieve maatregelen.

Medewerkers worden bij indiensttreding geïnformeerd over de klachtenregeling. Cliënten worden bij het intakegesprek geïnformeerd op de klachtenregeling. Opdrachtgevers worden over het bestaan van de klachtenregeling geïnformeerd via de offerte. Regeling en procedure zijn beschikbaar via de website van Xs2more.

De behandeling van klachten moet zodanig zijn dat:

• een klachtenprocedure makkelijk wordt opgestart

• een antwoord wordt gegeven binnen zes weken na het ontvangen van de klacht, deze termijn kan gemotiveerd met zes weken worden verlengd

• geleerd wordt van de klacht

Daartoe worden klachten in het werkoverleg besproken. De evaluatie vindt plaats in het directieoverleg.

Definitie van een klacht:

Het door de klant of medewerker uiten van iedere vorm van ontevredenheid over

• de dienstverlening (prestatie en advies)

• het functioneren van door een medewerker of vertegenwoordiger van Xs2more

• het gedrag van een medewerker of vertegenwoordiger van Xs2more

• de bejegening door een medewerker of vertegenwoordiger van Xs2more

Rechten en plichten van de indiener

De indiener van een klacht heeft recht op behandeling van de klacht, mits deze voldoet aan de definitie van klacht, hij/zij heeft het recht op de hoogte gehouden te worden van de behandeling en de uitkomst van de klacht. De indiener heeft de plicht om de behandelaar van de klacht te woord te staan in het kader van wederhoor.

De manier waarop klachten worden behandeld, is vastgelegd in een klachtenprocedure. Daarin is opgenomen waar de indiener van de klacht terecht kan als beide partijen er onderling niet uitkomen. De klachtenprocedure vormt een geheel met dit reglement.

Geautoriseerd door

E.M. van As, directeur

Home
Contact

Vestigingen
Privacy
Klachtenregeling
Algemene voorwaarden
Klacht of compliment

Xs2more
Postbus 200
1800 AE Alkmaar
T: 088 – 700 7750
E: info@xs2more.nl

FOTOGRAFIE DOOR ALULA

Scroll naar bovenzijde

Deze website gebruikt cookies. Door het verder gebruiken van deze website ga je akkoord met het gebruik van cookies.

OKLees meer

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Accept settingsHide notification only